

אבחון תעסוקתי
מטרת האבחון והייעוץ התעסוקתי – לסייע לאדם לבנות זהות תעסוקתית ולגבש תפיסה עצמית שתאפשר לו לקבל החלטות ולפעול לטובת תפקוד והתפתחות בעולם העבודה והלימודים.
בתהליך האבחון התעסוקתי נעזרים בכלי אבחון פסיכולוגיים וכלים נוספים על מנת להרחיב את ההבנה לגבי מאפיינים אישיים כגון: כישורים, יכולות החשיבה, סגנון הביצוע והתמודדות עם משימות, מקורות סיפוק והנאה, אפיון הצרכים התעסוקתיים, גורמי מוטיבציה ומאפייני האישיות. במקביל, בתהליך הייעוץ התעסוקתי לומד האדם להכיר את עצמו ואת עולם העבודה והלימודים על מנת לגבש כיוונים תעסוקתיים בהם ניתן לממש את הצרכים האישיותיים בהתייחסות גם למשאבים האישיים, ובהתחשב בחסמים הקיימים ואלה העשויים להופיע במסע ההתפתחות התעסוקתית
שיחה אישית בה האדם מספר את הרקע האישי והמשפחתי שלו, כישוריו, תפיסותיו בנוגע לעצמו ולעולם העבודה, שאיפותיו התעסוקתיות, זאת לצד נקודות החוזק והחסמים האישיים עימם מתמודד. בשיחה זו גם נערך תיאום הציפיות לגבי מטרות האבחון והמשך תהליך הייעוץ.
האבחון מותאם אישית וכולל הערכה של כישורים ומיומנויות העבודה באמצעות מבחנים ממוחשבים-פסיכוטכניים, שאלוני נטיות תעסוקתיות, מבחנים ידניים ומבחני אישיות. הרכב המבחנים מותאם אישית לצרכי האדם ושאלת האבחון התעסוקתי עליה סוכם בתחילת התהליך.
כולל משוב ועיבוד ממצאי האבחון, במטרה לגבש כיוון לימודי-תעסוקתי ולקבל החלטות להמשך הדרך. בסיום התהליך מתקיימת שיחת סיכום, בה דנים בממצאי האבחון ובהמשך ההתפתחות בעולם העבודה, מסלולי הלימודים, הכשרות רלוונטיות והמלצות נוספות לטובת קידום האדם לעבר מטרותיו.
* עבור מופנים מביטוח לאומי ו/או משרד הביטחון, נערכת שיחת סיכום בנוכחות הגורם המפנה.
לאחר סיום האבחון ולפי דרישה נכתב דוח מסכם. הדו"ח אינטגרטיבי וכולל את המידע שהתקבל במסגרת התהליך ובסופו ההמלצות להמשך הדרך, כמעין תוכנית אישית-תעסוקתית. הדו"ח מבוסס על המידע שנאסף ומתוך התבוננות כוללת על האדם, זאת במטרה לסייע לאדם להתפתח בסביבה תעסוקתית מתאימה.
יום / יומיים של מבחנים בכיתת האבחון
תהליך הכווני המאפשר לתת מענה לשאלה הנוגעת בעיקר ליכולות לימוד, כיוונים תעסוקתיים וסוגיה ממוקדת לגביה קיימת התלבטות.
תפקוד תעסוקתי יציב, בעלי יכולת הכוונה עצמית וקבלת החלטות עצמאית.
יומיים של מבחנים בכיתת האבחון הסטנדרטי
תהליך המספק מידע לגבי פוטנציאל לימודי בתחומים מגוונים, נטיות ומאפייני אישיות והתנהגות, כולל משוב המאפשר התבוננות ועיבוד משותף של התוצאות.
תפקוד תעסוקתי יציב, בעלי מסוגלות תעסוקתית טובה ומוטיבציה להשתלבות בעולם העבודה.
כ-15 ימים בכיתת האבחון התצפיתי לאורך חודש בקבוצה
האבחון מאפשר מרחב להתבוננות תעסוקתית רחבה, הערכה לימודית דינאמית ומותאמת ליכולות האדם, התרשמות מהתמקמות והשתלבות בקבוצה וכן יכולת התמדה.
לקבוצה מפגש שבועי מונחה.
מיועד לאלה הזקוקים לתהליך הדרגתי על מנת לבטא את יכולותיהם (למשל בגין לקויות למידה/קשיי קשב וריכוז/מאפייני חרדה וקשיי הסתגלות). אבחון זה מתאים לאלה שנמצאים זמן רב מחוץ למעגל העבודה או אינם מצליחים לבסס תפקוד תעסוקתי יציב.
מעוניינים לקבל
פרטים נוספים?







